Informacja o naborze na wolne urzędnicze stanowisko pracy

Print Drukuj

Szanowni Państwo,

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Gdyni ogłasza nabór na wolne urzędnicze stanowisko pracy od referenta do specjalisty ds. ewidencji i świadczeń w dziale rejestracji, ewidencji i świadczeń.

Wolne urzędnicze stanowisko pracy w wymiarze pełnego etatu.

  1. Wymagania niezbędne:
  1. obywatelstwo polskie,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. nieposzlakowana opinia,
  5. kwalifikacje zawodowe: wykształcenie wyższe,
  6. obsługa komputera: w tym w zakresie MS Office,
  1. Wymagania dodatkowe:
  1. kierunek studiów: mile widziana administracja, prawo
  2. doświadczenie zawodowe: odbyty lub w toku staż lub zatrudnienie w publicznych służbach zatrudnienia,
  3. mile widziana znajomość programu SYRIUSZ, Płatnik, e-DOK,   
  4. znajomość ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, rozporządzeń wykonawczych w szczególności dot. ewidencji i naliczania świadczeń, Kodeks Postępowania Administracyjnego,
  5. predyspozycje osobowościowe: komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, akceptacja zmian.
  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
  1. Prowadzenie i ewidencjonowanie spraw bezrobotnych i poszukujących pracy w zakresie:
  1. przygotowania projektów pism, zawiadomień o wszczęciu postępowania, postanowień, decyzji administracyjnych, stanowisk do odwołania od decyzji administracyjnych do organu II instancji, wydawanie decyzji,
  1. weryfikacja wniosków rejestracyjnych pod względem przyznania prawa do zasiłku dla bezrobotnych,
  2. przyjmowanie, gromadzenie, przechowywanie i aktualizowanie dokumentów bezrobotnego i poszukującego pracy w systemie Syriusz,
  3. wydawanie zaświadczeń,
  4. analiza  i realizacja raportów m.in. z usługi ZUS U1, U2, U3, U4.
  1. Weryfikacja zgodności przyjętych informacji złożonych przez osobę bezrobotną, poszukującą pracy w innych bazach danych m.in. Aplikacji Centralnej, ZUS, CEiDG, KRS, KRUS.
  2. Zapoznanie się z orzeczeniami organu II instancji zawierającymi znaczące zmiany interpretacji przepisów prawnych.
  1. Naliczanie świadczeń na podstawie decyzji, generowanie i weryfikacja list wypłat świadczeń, prowadzenie dokumentacji dotyczącej nienależnych świadczeń i zwrotu tych świadczeń, sporządzanie harmonogramów wypłat zasiłków i innych świadczeń. 
  2. Prowadzenie spraw dot. realizacji masy spadkowej, w tym wykonanie korekty składek.
  3. Generowanie i wydawanie informacji o osiągniętych dochodach PIT 11, w tym pism dot. odliczenia od dochodu spłaconych nienależnie pobranych świadczeń.
  4. Prowadzenie spraw dot. postępowań w zakresie potrąceń komorniczych: wprowadzanie i naliczanie potrąceń,  przekazywanie ich do komornika, prowadzenie korespondencji z komornikami dotyczącej ustalania wysokości potrąceń.
  5. Prowadzenie spraw dot. dodatków aktywizacyjnych: przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków, przyznawanie i wypłata świadczeń, weryfikacja i kontrola przyznanych świadczeń w dostępnych bazach danych, wydawanie zaświadczeń dotyczących przyznanej pomocy de minimis.
  6. Prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczenia społecznego, wypadkowego i zdrowotnego osób podlegających ubezpieczeniom w systemie Syriusz i Płatnik, w szczególności:
  1. dokumentów zgłoszeniowych do ubezpieczeń (ZUS ZUA),
  2. dokumentów zgłoszeniowych do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS ZZA),
  3. wyrejestrowanie z ubezpieczeń (ZUS ZWUA),
  4. zgłoszenie danych o członkach rodziny dla celów ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS ZCNA),
  5. zgłoszeń zmiany danych identyfikacyjnych osób ubezpieczonych (ZUS ZIUA),
  6. weryfikacja poprawności wygenerowanych dokumentów o których mowa lit. a) do e) w systemie Syriusz i Płatnik,
  7. deklaracji rozliczeniowej,
  8. korekt deklaracji rozliczeniowych, w tym zawiadomień o błędach (WDR) z ZUS,
  9. weryfikacja poprawności wniosku w systemie Syriusz o uporządkowanie okresów podlegania ubezpieczeniom z dokumentami na koncie ubezpieczonego w systemie Płatnik.
  1. Współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, urzędami, instytucjami i organizacjami.
  2. Promocja działań powiatowego urzędu pracy oraz inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu identyfikację, dotarcie z informacją o możliwościach skorzystania z form pomocy określonych w  ustawie i zmotywowanie do aktywności zawodowej osób niezarejestrowanych, w tym biernych zawodowo poprzez m.in. udział w wydarzeniach organizowanych przez PUP lub inne podmioty.
  3. Przygotowywanie informacji dla potrzeb statystyki oraz badań i analiz o rynku pracy.
  1. Wymagane dokumenty:
  1. list motywacyjny,
  2. kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie,
  3. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  4. kserokopie innych dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje i umiejętności,
  5. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  6. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
  7. oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
  8. oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
  9. oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymagany kwestionariusz i oświadczenia znajdują się w ogłoszeniach o naborze na stronie BIP- PUP Gdynia.

Dobrowolne podanie innych danych niż wynikające z przepisów prawa traktowane jest jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie poprzez wyraźne działanie potwierdzające.

  1. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
  1. godziny pracy Urzędu 7.30 -15.30,
  2. praca przy obsłudze monitora ekranowego powyżej 4 godzin,
  3. praca administracyjno-biurowa, siedząca,
  4. budynek Urzędu dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  5. wynagrodzenie: zasadnicze od 5 600,00 zł brutto do 5 800,00 zł brutto + dodatek za wieloletnią pracę.
  1. Co oferujemy:
    1. indywidualny program rozwoju zawodowego (m.in. szkolenia, dofinansowania do studiów)
    2. dodatek stażowy od 5% do 20%
    3. pakiet świadczeń socjalnych
    4. dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
    5. umowa o pracę
    6. dofinansowanie do zakupu szkieł korekcyjnych.
  1. Informacja o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych:

w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych przekraczał 6%.

  1. Termin składania dokumentów:

dokumenty należy składać w wersji papierowej, w terminie do 14.08.2025 r. – liczy się data wpływu dokumentów do Urzędu.

  1. Miejsce składania dokumentów:

Powiatowy Urząd Pracy w Gdyni
​​​​​​​​​​ul. Kołłątaja 8
​​​​​​​81-332 Gdynia

Z dopiskiem: „Oferta pracy – od referenta do specjalisty ds. ewidencji i świadczeń w Dziale rejestracji, ewidencji i świadczeń/ stanowisko ewidencji i naliczania świadczeń”.

Kandydaci mogą zostać poddani sprawdzeniu wiedzy ze znajomości ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia oraz ze znajomości obsługi programów Excel i Word. 

Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru zostaną powiadomieni o terminach w sposób wskazany w kwestionariuszu (dane do kontaktu).

Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakimi sposobami, jest Powiatowy Urząd Pracy w Gdyni z siedzibą: ul. Kołłątaja 8, 81-332 Gdynia, tel. (58) 776-12-28, fax: (58) 621-06-95, adres        

e-mail: pup@pupgdynia.pl Pełny obowiązek informacyjny znajduje się na stronie https://bip.pupgdynia.pl/article/ochrona-danych-osobowych?m=125

W Powiatowym Urzędzie Pracy w Gdyni obowiązuje procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych wprowadzona Zarządzeniem nr 26/2024 Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Gdyni z dnia 4 września 2024 r., która znajduje się na stronie: https://bip.pupgdynia.pl/article/sygnalista?m=637

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 58 776 12 62.

Gdynia, 04.08.2025 roku

Informacje o publikacji dokumentu