Szanowni Państwo,
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Gdyni ogłasza nabór na wolne urzędnicze stanowisko pracy od referenta do specjalisty ds. ewidencji i świadczeń w dziale rejestracji, ewidencji i świadczeń.
Wolne urzędnicze stanowisko pracy w wymiarze pełnego etatu.
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- kwalifikacje zawodowe: wykształcenie wyższe,
- obsługa komputera: w tym w zakresie MS Office,
- Wymagania dodatkowe:
- kierunek studiów: mile widziana administracja, prawo
- doświadczenie zawodowe: odbyty lub w toku staż lub zatrudnienie w publicznych służbach zatrudnienia,
- mile widziana znajomość programu SYRIUSZ, Płatnik, e-DOK,
- znajomość ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, rozporządzeń wykonawczych w szczególności dot. ewidencji i naliczania świadczeń, Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- predyspozycje osobowościowe: komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, akceptacja zmian.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie i ewidencjonowanie spraw bezrobotnych i poszukujących pracy w zakresie:
- przygotowania projektów pism, zawiadomień o wszczęciu postępowania, postanowień, decyzji administracyjnych, stanowisk do odwołania od decyzji administracyjnych do organu II instancji, wydawanie decyzji,
- weryfikacja wniosków rejestracyjnych pod względem przyznania prawa do zasiłku dla bezrobotnych,
- przyjmowanie, gromadzenie, przechowywanie i aktualizowanie dokumentów bezrobotnego i poszukującego pracy w systemie Syriusz,
- wydawanie zaświadczeń,
- analiza i realizacja raportów m.in. z usługi ZUS U1, U2, U3, U4.
- Weryfikacja zgodności przyjętych informacji złożonych przez osobę bezrobotną, poszukującą pracy w innych bazach danych m.in. Aplikacji Centralnej, ZUS, CEiDG, KRS, KRUS.
- Zapoznanie się z orzeczeniami organu II instancji zawierającymi znaczące zmiany interpretacji przepisów prawnych.
- Naliczanie świadczeń na podstawie decyzji, generowanie i weryfikacja list wypłat świadczeń, prowadzenie dokumentacji dotyczącej nienależnych świadczeń i zwrotu tych świadczeń, sporządzanie harmonogramów wypłat zasiłków i innych świadczeń.
- Prowadzenie spraw dot. realizacji masy spadkowej, w tym wykonanie korekty składek.
- Generowanie i wydawanie informacji o osiągniętych dochodach PIT 11, w tym pism dot. odliczenia od dochodu spłaconych nienależnie pobranych świadczeń.
- Prowadzenie spraw dot. postępowań w zakresie potrąceń komorniczych: wprowadzanie i naliczanie potrąceń, przekazywanie ich do komornika, prowadzenie korespondencji z komornikami dotyczącej ustalania wysokości potrąceń.
- Prowadzenie spraw dot. dodatków aktywizacyjnych: przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków, przyznawanie i wypłata świadczeń, weryfikacja i kontrola przyznanych świadczeń w dostępnych bazach danych, wydawanie zaświadczeń dotyczących przyznanej pomocy de minimis.
- Prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczenia społecznego, wypadkowego i zdrowotnego osób podlegających ubezpieczeniom w systemie Syriusz i Płatnik, w szczególności:
- dokumentów zgłoszeniowych do ubezpieczeń (ZUS ZUA),
- dokumentów zgłoszeniowych do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS ZZA),
- wyrejestrowanie z ubezpieczeń (ZUS ZWUA),
- zgłoszenie danych o członkach rodziny dla celów ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS ZCNA),
- zgłoszeń zmiany danych identyfikacyjnych osób ubezpieczonych (ZUS ZIUA),
- weryfikacja poprawności wygenerowanych dokumentów o których mowa lit. a) do e) w systemie Syriusz i Płatnik,
- deklaracji rozliczeniowej,
- korekt deklaracji rozliczeniowych, w tym zawiadomień o błędach (WDR) z ZUS,
- weryfikacja poprawności wniosku w systemie Syriusz o uporządkowanie okresów podlegania ubezpieczeniom z dokumentami na koncie ubezpieczonego w systemie Płatnik.
- Współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, urzędami, instytucjami i organizacjami.
- Promocja działań powiatowego urzędu pracy oraz inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu identyfikację, dotarcie z informacją o możliwościach skorzystania z form pomocy określonych w ustawie i zmotywowanie do aktywności zawodowej osób niezarejestrowanych, w tym biernych zawodowo poprzez m.in. udział w wydarzeniach organizowanych przez PUP lub inne podmioty.
- Przygotowywanie informacji dla potrzeb statystyki oraz badań i analiz o rynku pracy.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie innych dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje i umiejętności,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
- oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagany kwestionariusz i oświadczenia znajdują się w ogłoszeniach o naborze na stronie BIP- PUP Gdynia.
Dobrowolne podanie innych danych niż wynikające z przepisów prawa traktowane jest jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie poprzez wyraźne działanie potwierdzające.
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- godziny pracy Urzędu 7.30 -15.30,
- praca przy obsłudze monitora ekranowego powyżej 4 godzin,
- praca administracyjno-biurowa, siedząca,
- budynek Urzędu dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- wynagrodzenie: zasadnicze od 5 600,00 zł brutto do 5 800,00 zł brutto + dodatek za wieloletnią pracę.
- Co oferujemy:
- indywidualny program rozwoju zawodowego (m.in. szkolenia, dofinansowania do studiów)
- dodatek stażowy od 5% do 20%
- pakiet świadczeń socjalnych
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
- umowa o pracę
- dofinansowanie do zakupu szkieł korekcyjnych.
- Informacja o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych:
w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych przekraczał 6%.
- Termin składania dokumentów:
dokumenty należy składać w wersji papierowej, w terminie do 14.08.2025 r. – liczy się data wpływu dokumentów do Urzędu.
- Miejsce składania dokumentów:
Powiatowy Urząd Pracy w Gdyni
ul. Kołłątaja 8
81-332 Gdynia
Z dopiskiem: „Oferta pracy – od referenta do specjalisty ds. ewidencji i świadczeń w Dziale rejestracji, ewidencji i świadczeń/ stanowisko ewidencji i naliczania świadczeń”.
Kandydaci mogą zostać poddani sprawdzeniu wiedzy ze znajomości ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia oraz ze znajomości obsługi programów Excel i Word.
Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru zostaną powiadomieni o terminach w sposób wskazany w kwestionariuszu (dane do kontaktu).
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, które dane osobowe będą przetwarzane oraz w jakim celu, i jakimi sposobami, jest Powiatowy Urząd Pracy w Gdyni z siedzibą: ul. Kołłątaja 8, 81-332 Gdynia, tel. (58) 776-12-28, fax: (58) 621-06-95, adres
e-mail: pup@pupgdynia.pl Pełny obowiązek informacyjny znajduje się na stronie https://bip.pupgdynia.pl/article/ochrona-danych-osobowych?m=125
W Powiatowym Urzędzie Pracy w Gdyni obowiązuje procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych wprowadzona Zarządzeniem nr 26/2024 Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Gdyni z dnia 4 września 2024 r., która znajduje się na stronie: https://bip.pupgdynia.pl/article/sygnalista?m=637
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 58 776 12 62.
Gdynia, 04.08.2025 roku